onsdag 10 mars 2010

Vårsolen






Vilken dag.... det började med att jag hade tänkt att ta lite sovmorgon för att Bettan började jättetidigt och jag inte orkade gå upp och äta frukost så tidigt.

Så när jag väl bestämt mig för att hoppa in i duschen så va den såklart upptagen av Amanda... hon går ju oftast upp senare än oss.. hm.. jaja, bara att vänta.
När jag väl har klarat av allt jag ska göra hemme, lagom försenad så ser jag att katterna har haft krig i blommorna och att det ligger en hel del blomblad och jord på vardagsrumsgolvet. Av med jackan och ta fram dammsugaren... så.. klar... ut i hallen, på med kläderna...hm.. då kom doften från kattlådan.. självklart så fick dom för sig att klämma ut lite mjuka fina högar innan jag skulle gå.. bara att ta av sig igen, in och tömma lådan...
Nu då... iväg... yes..
Sätter mig på tvärbanan och börjar skriva detta inlägg, blir nästan klar och ska precis skicka iväg det, då ringer Bettan... och tro inte att det jag skrivit finns kvar då vi slutat prata... ohhh nej.

Men nu sitter jag på kontoret och skriver detta.. så nu ska väl inget stoppa mig.


Nu kom ett bud som ska hämta mig, Björn och lite sylar... ut till Kista och hänga tross o lampor.. Rara Växter... små påsar med blomfrön ska nu sättas ljus på...

Alla dagar är inte lika bra som vädret är idag....

Inga kommentarer: